czwartek, 9 maja 2024

PODSUMOWANIE i refleksje

 

Mija tydzień od rozegrania turnieju. Prawie wszystko zostało już zrobione. Tzn. sprzęt został pozbierany i rozwieziony tam gdzie trzeba. Wyniki na potrzeby raportu do FIDE zostały uaktualnione o nowe rankingi z listy majowej. Robiłem to już 3 maja wieczorem i już w trakcie miałem telefon od jednego z zawodników, że ktoś ma już nowy ranking, a on jeszcze nie :) ... a ja byłem w trakcie tej żmudnej pracy. Trzeba było jeszcze zapłacić do FIDE, a to już był weekend, zatem transakcja czekała do poniedziałku. W poniedziałek wysłałem raport wraz potwierdzeniem dokonania opłaty. W Centralnym Rejestrze turniej już jest zatwierdzony, 


na stronach FIDE, w każdej chwili może się pojawić, ponieważ nie było zastrzeżeń, ale ja już na to wpływu nie mam. Pieniądze ze zrzutki i CM oraz konta klubowego też już wpłynęły na moje konto. Fundusz nagród w PITS jest jaki jest. W porównaniu z innymi turniejami wypadamy z pewnością bardzo dobrze pod względem stosunku wpisowego do całego funduszu nagród tzn. nie tylko nagród finansowych naprawdę przyzwoitych ale również nagród rzeczowych tj. pucharów, medali i innych nagród. Frekwencja była niższa niż w roku ubiegłym  (środek majówki z piękną letnią pogodą) ale 80 zawodników, to cały czas znakomity wynik na tle innych turniejów rozgrywanych w Polsce. Następny z dużych (w Łodygowicach) miał 60 zawodników a inne już tylko w przedziale 20-30. Udało się "ściągnąć" do Wapna utytułowanych zawodników, zagrało trzech mistrzów międzynarodowych. Byliśmy przygotowani nawet na 180 zawodników (tyle było przywiezionego sprzętu). Warunki do gry zawodnicy mieli naprawdę dobre i widać, to na zdjęciach. Udało się z obiadami, tzn. zostały sprzedane 53 obiady. Czyli społeczność lokalna też trochę skorzystała. Po turnieju przyszła nawet myśl, żeby PITS zamienić w ... mały festiwal szachowy czterodniowy (1-4. maja)
Te liczby na dole, to potencjalne obiady. Do tego doszłyby jeszcze może noclegi, dla tych zawodników, którzy by grali w turniejach o wyższe kategorie. Ale to tylko gdybanie :)
Pierwszy raz przy finansowaniu turnieju wykorzystana została droga "klubowa" (konto klubu). To niewątpliwie jest przyszłość, ponieważ nie każdy jest gotów wpłacać pieniądze na konto (mojej prywatnej) firmy i do tego jeszcze 1/3 wpłacanej kwoty była "zabierana" przez państwo (VAT+skł. zdr.). Funkcjonowanie klubu powinno też ułatwić zdobycie sprzętu. Szachów to już mamy wystarczająco dużo ale zegarów takich jak na pierwszym zdjęciu, to by się z 20-30 przydało. 
W tym roku można odnieść wrażenie, że było trochę mniej relacji w Internecie, może dlatego, że ich aż tak nie szukałem. Jednak trzeba pamiętać, że aby liczyć na przychylność sponsorów, trzeba coś zaoferować, np. jakiś rozgłos. Na szczęście będąc u fryzjera ... usłyszałem relację radiową w "Wasze Radio", zatem społeczność lokalna usłyszała. W Internecie też widziałem np. takie obrazki
Z obrazka wynika, że uczestnik PITS polubił stronę sponsora. To nie jest nadesłany obrazek, to ja przypadkowo wyłowiłem :) Na stronie Sklepu Caissa też widziałem profile uczestników PITS. Jeśli będzie zakup sprzętu do klubu, to oczywiście kupimy w Sklepie Caissa (nawet, gdyby gdzie indziej były kilka złotych tańsze [w co wątpię]) Zatem ma to sens. :)
Rozdział na dwa turnieje (A zgłoszony do FIDE i B nie zgłoszony) raczej trzeba będzie zachować, ponieważ zależy nam na wszystkich szachistach!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

PODSUMOWANIE i refleksje

  Mija tydzień od rozegrania turnieju. Prawie wszystko zostało już zrobione. Tzn. sprzęt został pozbierany i rozwieziony tam gdzie trzeba. W...